Kā informāciju sistēmu izmantošana var nodrošināt konkurences priekšrocības?

Uzņēmumiem, kuriem ir konkurences priekšrocības, parasti vai nu pieeja kādiem unikāliem resursiem, kādas nav konkurentiem, vai arī ir kādas priekšrocības, kā resursus efektīvāk izmantot. Tas rezultējas kā pievienotās vērtības un produktivitātes pieaugums. Arī informācijas sistēmas savā veidā var uzskatīt par īpašu resursu vai resursu vadības efektivitātes nodrošinātāju, tāpēc nav nekāds brīnums, ka uzņēmumiem, kas izmanto, informācijas sistēmas ir būtiskas konkurences priekšrocības. Šeit būs vairāki uzskatāmi piemēri, kas parāda, kā tieši informācijas sistēmas nodrošina konkurences priekšrocības.

Pirmkārt, pat visvienkāršākās informācijas sistēmas spēj apkopot un analizēt informāciju par klientu vēlmēm un vajadzībām. Reģistrējot visus tirdzniecības datus, ir iespējams ļoti vienkāršā veidā izanalizēt, kādus produktus klienti patērē visvairāk un izpētīt šo informāciju dažādos šķērsgriezumos. Ievācot plašākus datus par klientiem, piemēram, par klientu vecumu, pikalaina, dzimumu utt., ir iespējam pat izanalizēt, kādus produktus patērē konkrētas cilvēku grupas. Tas dod nenovērtējamu ieguldījumu mārketinga stratēģijas veidošanā, jo ir ļoti viegli apzināt, kāda ir uzņēmuma mērķauditorija un uzreiz ir saprotams, kā šī uzņēmuma ražoto produkciju vajadzētu pozicionēt un virzīt tirgū. Protams, datu analizēšana var dot arī daudzas citas priekšrocības, kaut vai, lai uzzinātu, kāda veida produktus vajadzētu radīt.

Otrs būtiskākais veids, kā informācijas sistēmas nodrošina konkurences priekšrocības ir spēja piedāvāt zemākas cenas, taupot uz ražošanas resursu jeb, precīzāk, darba spēka resursu izmaksām. Atsevišķas informācijas sistēmas spēj aizvietot pat vairākus desmitus cilvēku vidēja lieluma uzņēmumos, jo tās pašas spēj apkopot un analizēt datus un pat vaidot atskaites un izvirzīt lēmumu opcijas. Principā, viena informācijas sistēma var aizvietot veselu darbinieku komandu. Tā kā darbaspēks ir viens no dārgākajiem resursiem mūsdienās, tā izmaksu samazināšana var būtiski samazināt ražošanas izmaksas, līdz ar to, uzņēmums tirgū var piedāvāt būtiskas cenu priekšrocības.

Vēl informācijas sistēmas ļauj vienkāršāk fokusēties uz nišas tirgiem. Tas ir ļoti būtisks faktors konkurences nodrošināšanai, jo ļauj veidot individuālu pieeju lojālajiem klientiem un klientiem, kas ir gatavi maksāt vairāk par īpašiem produktiem un pikavippi ilman luottotietoja. Tā kā informācijas sistēmas var uzkrāt un analizēt visus tirdzniecības datus, ir visai vienkārši saprast, ko varētu vēlēties tie klienti, kas uzticīgi izmanto uzņēmuma pakalpojumus. Lojālo klientu tīkla veidošana ir tieši tas, kas mūsdienās nodrošina vislielākās konkurences priekšrocības, bet ko ir visgrūtāk panākt bez informācijas sistēmu izmantošanas.

Atsevišķas informācijas sistēmas arī dod iespēju vieglāk komunicēt ar visām uzņēmuma darbībā iesaistītajām pusēm, kā, piemēram, klienti, piegādātāji, sadarbības partneri utt. Arī tas rada dažāda veida konkurence priekšrocības, jo uzņēmuma attīstības pamatā ir tieši veiksmīga komunikācija. Piemēram, komunikācija ar piegādātājiem, var palīdzēt ražošanas izmaksu samazināšanā, bet komunikācija ar klientiem spēj labāk izprast viņu vēlmes un izvairīties no konfliktiem, kas ir būtiski labas reputācijas nodrošināšanai.

Īsumā, informācijas sistēmu ieviešana atvieglo daudz dažādus svarīgus procesus uzņēmuma darbībā, kas dod iespēju fokusēties uz lietām, kas ir patiešām būtiskas un joustoluotto. Tas ir kā nozīmīgs resurss, bez kura mūsdienās īsti vairs never iztikt. Ikvienam uzņēmumam ir svarīgi spēt orientēties lielos informācijas apjomos un neviens cilvēks to nespēs paveikt labāk un efektīvāk kā informācijas sistēma.